Ajankohtaista

Echinaforce® valittiin Terveystuotealan klassikkotuotteeksi


24.10.2023

Suomen Terveystuotekauppiaiden Liitto julkisti terveystuotealan historian ensimmäisen klassikotuotteen I love me -messutapahtumassa perjantaina 20.10.2023. Tämä merkittävä tunnustus myönnettiin A. Vogel Oy:n Echinaforcelle. Erinomainen kuluttajapalaute, laadukkuus ja tuotteella tehdyt tutkimukset ovat toimineet tärkeänä tukena Echinaforcen menestyksessä ja suosion nousussa.

 

Suomen Terveystuotekauppiaiden Liiton hallituksen jäsen Tuulia Bucciarelli, Vogel Oy:n toimitusjohtaja Pirjo Rantanen ja Suomen Terveystuotekauppiaiden Liiton toiminnanjohtaja Mika Rönkkö julkistustilaisuudessa I love me-messujen Klinikka-lavalla 20.10.2023 Helsingin Messukeskuksessa.

 

 

Echinaforcen tarina on mielenkiintoinen osa kasvilääkinnän historiaa. Euroopan fytoterapian pioneerina tunnettu Alfred Vogel sai echinacean eli punahatun siemenet lahjaksi Lakota Sioux heimon parantajalta, kun Vogel oli tutustumassa Pohjois-Amerikan kasvilääkintäperinteeseen ja kulttuuriin. Eurooppaan palattuaan Vogel onnistui viljelemään näistä siemenistä punahattua myös Sveitsissä ja ensimmäisen kerran Echinaforce tuli markkinoille 1950-luvun puolivälissä. Samaa echinacea siemenkantaa käytetään edelleen Echinaforcen valmistuksessa. Suomen terveyskauppoihin Echinaforce tuli myyntiin 1970-luvulla. Nykyisin Echinaforce on perinteinen kasvirohdosvalmiste (itsehoitolääke) flunssan tukihoitoon ja ennaltaehkäisyyn.

 

Vogel Oy:n Echinaforce®

 

”Kiitos suuresta kunnianosoituksesta, jonka terveystuotealan ammattilaiset myönsivät A. Vogel Oy:n Echinaforcelle. Tämä on hieno ja historiallinen hetki, ja haluan kiittää tästä tunnustuksesta. On ollut hienoa seurata, miten Echinaforce on ollut osa suomalaisten terveyttä ja hyvinvointia jo vuosikymmeniä. Alfred Vogelin filosofia luonnonmukaisesta hyvinvoinnin ylläpidosta on edelleen ajankohtainen, ja olemme ylpeitä voidessamme jatkaa hänen perintöään”, toteaa A. Vogel Oy:n toimitusjohtaja Pirjo Rantanen.

 

Terveystuotealan parhaita tuotteita on valittu yli 35 vuoden aikana noin 100. Näiden vuoden voittajatuotteiden joukosta on nyt ensimmäisen kerran valittu tuote, jolle myönnetään tunnustus terveystuotealan virallisena klassikkotuotteena.

 

Klassikkotuotteen kriteerit ovat:
- tuote on valittu aikanaan terveystuotealan vuoden voittajatuotteeksi
- tuotteen taustalla on tutkimustietoa ja onnistunutta tuotekehitystä
- tuote on laadukas ja luotettava
- tuotteella on laaja positiivinen kuluttajapalaute
- tuote on terveystuotealan tavoitteiden ja hengen mukainen; se soveltuu itsehoitotuotteeksi terveydestään huolehtivalle kuluttajalle

 

Echinaforcen suuresta arvostuksesta kuluttajien ja terveystuotealan ammattilaisten keskuudessa kertoo myös se, että Echinaforce oli kautta aikain ensimmäinen terveystuotealan tuotevalinta vuodelta 1987.

 

”Suomen Terveystuotekauppiaiden Liitto haluaa onnitella A. Vogel Oy:ltä ensimmäisestä klassikkotuote-tunnustuksesta. Alfred Vogel on ollut merkittävä vaikuttaja suomalaiselle terveyskaupalle, ja hänen kirjansa, luennot ja tuotteet ovat auttaneet monia suomalaisia ylläpitämään omaa terveyttään ja hyvinvointiaan. Vogelin filosofia luonnonmukaisesta terveyden ylläpitämisestä on edelleen ajankohtainen ja hänen arvonsa elää vahvana terveysalalla ympäri maailman”, toteaa liiton toiminnanjohtaja Mika Rönkkö.

 

Lisätietoja:


A. Vogel Oy
Pirjo Rantanen, toimitusjohtaja
puh. 040 548 5999, pirjo.rantanen@vogel.fi

 

Suomen Terveystuotekauppiaiden Liitto
Mika Rönkkö, toiminnanjohtaja
puh. 0500 430 818, mika.ronkko@terveystuotekauppa.fi

 

Lähde ja kuvat: Epressi ja Suomen Terveystuotekauppiaiden Liitto


Takaisin uutisiin

Haluatko viimeisimmät uutiset luontoyrittäjyydestä sähköpostiisi?Tilaa uutiskirjeemme

 

 

Jos sinulla on alaan liittyvää uutisoitavaa

Ota yhteyttä juha.rutanen(at)aitoluonto.fi

YHTEISTYÖSSÄ

 

MEIDÄT TAVOITAT › Juha / 040 5737 568 Toimisto / 050 3823 022 info@aitoluonto.fi