Ajankohtaista

Suomen ruokamatkailustrategia 2020-2028 julkaistu


04.09.2020

Kansallisen yhteisen ruokamatkailustrategian tavoitteena on rakentaa aktiivinen kansallinen ruokamatkailuverkosto. Strategian toimenpidekokonaisuuksia ovat vastuullinen liiketoiminta, tuotekehitys, strategiset kumppanuudet sekä myynti, markkinointi ja viestintä. Kaikille näille kokonaisuuksille on määritelty toimenpiteet ja mahdolliset vastuutahot. Päivitetyn ruokamatkailustrategian jalkautusta tehdään alueellisissa ruoka- ja matkailuyrittäjille/-toimijoille suunnatuissa työpajoissa ympäri Suomen.

 

Suomen luonto ja puhtaat raaka-aineet ovat osa ruokamatkailustrategiaa

 

Luonto, luontoympäristö, paikkaan ja ruokaan liittyvät tarinat ja puhtaat raaka-aineet ovat myös esillä Suomen ruokamatkailustrategiassa. Strategia esittää Suomen ruokamatkailun vahvuuksiksi puhtauden, turvallisuuden ja aitouden. Ruokamatkailun ja siihen liittyvän viestinnän ydinteemoja 2020-2018 ovat

 

1) Taste of Place - Eat local and sense Finland!

2) Pure & Natural - Eat slow and healthy in Finland!

3) Cool & Creative - Eat wild and happy In Finland!

 

Suomen ruokamatkailustrategian laatiminen on yksi EU:n maaseudun kehittämisen maatalousrahaston rahoittaman Hungry for Finland -ruokamatkailun tuotteistamishankkeen toimenpiteistä. Strategia on syntynyt laajassa yhteistyössä matkailu- ja ruoka-alan toimijoiden kanssa.  Hanketta koordinoi Haaga-Helia ammattikorkeakoulu.

 

 

Lähteet

Hungry for Finland

Suomen ruokamatkailustrategia 2020-2028 – yhdessä tekoja luonnosta ammentaen, toimenpiteet 2020-2023

 


Takaisin uutisiin

Haluatko viimeisimmät uutiset luontoyrittäjyydestä sähköpostiisi?Tilaa uutiskirjeemme

 

 

Jos sinulla on alaan liittyvää uutisoitavaa

Ota yhteyttä juha.rutanen(at)aitoluonto.fi

YHTEISTYÖSSÄ

 

MEIDÄT TAVOITAT › Juha / 040 5737 568 Toimisto / 050 3823 022 info@aitoluonto.fi